stressiga situationer

Idag är jag jättestressad. Kan det kanske bero på att jag ska ha tjejkompisarna här ikväll?
Kommer på mej hela tiden med spända käkar, axlar och mage.

Både igår och idag har jag hamnat i situationer som utifrån kan tyckas lite larviga men som för mej innebär en enorm stressreaktion:

Minneslunden
Hela familjen åkte till minneslunden för att tända ett ljus och minnas min pappa. Min man tog ljuset.
När vi gick längs grusgången kom jag plöstligt på: tändstickor tänkte jag inte på. Frågade min man om han hade tagit med tändstickor. Nej, det hade han inte. STRESS!!!!!!!!!!
- Tog du inte tändstickor när du tog ljuset, frågade jag ilsket stressat.
- Jag har inte tändstickor med mej...........men jag har en tändare. Svarade han och tyckte att han var rolig.

Affären:
Kommer intraskande och får syn på en skylt med texten "Vitkål 98 öre/kg" och en stor låda fylld med kålhuvuden.
Extraprisskylten får stressen att rusa i kroppen.

Ha, ha. Det sista tycker jag är så pinsamt att jag inte ens har berättat det på terapin. Jag blir superstressad av reor och erbjudanden. Antar att det är jaktinstinkten som drar igång.

Kommentarer
Postat av: munken

Jättekul observation det där med vitkålen. jag känner igen mig, men tror jag lagt det bakom mig thank God. Jag brukar låta såna känslor bara "uttömma sig" genom att andas och iaktta.

2007-11-12 @ 15:14:41
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken
Postat av: Di

Mmm...han är ganska skön i sina kommentarer din man..får han inte dej att le lite iallafall :)
Stress..usch..ja..tänk..att den ska vara sånt besvär..varför väljer vi hela tiden att ta emot den? Det funderar jag över..Kram och styrkekram till dig..

2007-11-12 @ 20:20:55
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: malve

Di: inte den gången. jag blev skitsur för att jag hade stressat upp mej i onödan...
Ja, varför gör vi på detta viset ;)
kram

2007-11-12 @ 21:49:07
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0