stugan: onsdag

Oktobers sista dag.
Jag beger mej ut på vandring.
Stannar till vid grannens rosor.
Grips av skönheten i de vissnande blommorna.

image50

Går vidare.
In i skogen.
Solljuset når mej genom lövverket.

image51

Höst.
Skogen är i höstens klor.
Här och där kämpar fortfarande blommor och bär för sin överlevnad.
Vill ännu en stund lysa i prakt.

image52

Plötsligt hör jag ett knackande.
Jag stannar till på stigen.
Lyssnar.
Är det en hackspett?

Kisar upp mot träden.
Och där får jag syn på den.
Går försiktigt närmare.
Står en lång stund och betraktar fågelns ihärdiga arbete.

Så känner jag att jag är hungrig.
Det är dags att vända hemåt.
Går stigen tillbaka i sakta mak.
Luktar på hösten.
Känner den mjuka marken under mina fötter.
Solens strålar värmer mina kinder.
Jag är lycklig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0