alfons og uhyret

Det blev visst lite fel när vi var på bibblan igår. Inte så konstigt, kanske, med tanke på det kaos som uppstod.

Alfons blev det som tänkt. Men på danska.
Och han heter Alfons på danska oxå. Jag hade för mej att de fick ändra namnet för att Alfons betydde halllick eller något liknande. Jag hade nog fel.

Vi har iallafall haft det skojigt här, jag och barnen, när jag läste boken.
På bredaste hittepådansk.

En översatt version önskades som kvällssaga.
Med lite fantasi ska det väl gå bra.

Visste ni förresten att sandlåda på danska heter sandkasse.
Och när man slår någon med knytnäven låter det KLASK!

Kommentarer
Postat av: Luna

*Fniss* Ja då fick du ju en gratislektion i danska. Man kanske ska börja med välkända barnsagor då =)

2007-10-14 @ 00:41:51
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: malve

Ja, faktiskt. Minns de trista texterna vi var tvugna att traggla oss igenom på högstadiet. Tänk om vi fått läsa pippi eller nåt annat skoj (fast det kanske hade varit lite töntigt med alfons då...)

2007-10-14 @ 08:38:50
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0