en göra-dag till

Nu är  tvättstugan grundligt rensad och städad. Fin som snus. Och all jobbig tvätt är tvättad eller slängd.

Jag har en till och med lyckats med konsttyckket att ha en tom bänk som jag i fortsättningen ska sortera tvätten på direkt, istället för att bära upp en korg som lätt blir stående och stressar...
Dessutom har jag ställt dit backar för "fläckigt" och "ska läggas undan". Bör nog ställa dit en för "vad gör jag med den här?" också. 
Och så ska jag köpa en vägghängd tvättställning på IKEA, alternativt en på hjul. Nu står en stor svårflyttad sak mitt i rummet.

Så kanske ordningen håller i sej framöver...

Jag har tänkt över vårt jobbiga räkningssystem också. Jag ska inhandla två tolvflikmappar. En för föregående års räkningar och en för nuvarande års. Bara att stoppa in under rätt flik. Och vid nytt år så rensar man den äldsta mappen och sätter in det man vill spara i en pärm. Lätt som en plätt!

Dessutom måste vill jag röja förrådet en gång till. Hälften av skräpet sakerna som belamrar gillestugan är förrådssaker. Och jag som var så stolt över att förrådet var så luftigt...inte så konstigt när det mesta står utanför...

Nu ska jag meditera innan jag hämtar barnen.

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Visst är det skönt när man fått ordning på saker.

En såndär mapp till räkningarna borde jag införskaffa snarast också. Vart finns sånna? I alla bokhandlar om man tittar efter kanske? :D

Ha en fortsatt bra dag!

2007-10-18 @ 14:55:10
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: Eva

Hmm, nu förstår jag bakgrunden. Har man fått diagnosen utmattningsdepression är det ju viktigt att man får hjälp med rehabilitering. Och olika sätt att hantera stressen. Tyvärr brukar många läkare vara dåliga på det här, de tror att lösningen är att bara ge antidepressiv medicin. Hoppas du får den hjälp du behöver. Jag är övertygad om att man kan "komma igen". Ofta blir man rent av starkare som människa efter att ha gått igenom en sån här "resa". Ha en trevlig kväll! :-)

2007-10-18 @ 18:07:43
URL: http://suntliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0