ett samband

De senaste dagarna har jag bara röjt och röjt.
Och mina blogginlägg har varit av ganska saklig dagbokskaraktär.
Jag funderar på om det har ett samband.

Hela mitt inre känns som en enda röra. Jag får ingen ordning på någonting. Har egentligen känt så sedan läkarbesöket. Och kanske det behövs en omskakning. Jag måste ju ändra mitt sätt att tänka och vara. Hitta ett sätt att bli mindre prestationsinriktad, mindre målfokuserad.

Det jag hållit för sant. Det som fått mej att känna mej duktig och bekräftad är inte längre giltigt. Jag kan inte göra för att bli bra. Och hur ska jag göra då? Låta tiden ha sin gång?

Förvirrad. Det är nog vad jag är. Vet inte var jag ska börja. Så därför har jag flytt ner i källaren.
För att ordna och sortera det som jag kan greppa.

Jag har inte tänkt mycket alls den här veckan. Och min måsteläxa från terapin känns inte alls lockande. Snarare jättejobbig. Men det får vara så. Jag låter det ligga. Och gör just ingenting.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet mer än väl hur svårt det är att ändra sitt invanda beteende.. SItt sätt att tänka och vara i vardagen.
Om du mailar mig kan du få adressen till min andra blogg jag öppnat *just in case* att jag inte orkar forts där jag är..
MEN då får du hålla uppgifterna för dig själv och inte länka eller så.
Xena

2007-10-24 @ 12:34:05
Postat av: Ananasens

Det kan säkert ha med det att göra. Så länge man har nått för händerna kan man koppla bort annat. När man går hemma har man tyvärr allt för mycket tid till att tänka. Om det är bra eller inte vet jag inte.

Hoppas du mår lite bättre och att förkylningen flyger sin kos.

2007-10-24 @ 12:36:57
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: malve

ananansens:nu har jag piggnat till lite.
tycker inte att jag har så mycket tid till att grubbla ändå. jag har ju barnen som tar mycket tid och tankar.

2007-10-24 @ 13:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0