fantomens brallor

Min son kom hem häromdan och sjöng på en sång som jag har sjungit på sedan jag var liten men aldrig har kunnat mer än de fyra första raderna på.

Och nu kom min sjuåring och kunde refrängen!

Gullig som han är bad han fritidsledaren att kopiera texten till sin mamma.
(Tja, kanske att jag gav honom en hint - men han kom iallafall ihåg det...)

Ingen har sett Fantomen utan kläder
klädd i pyjamas och stövlar av läder.
Han drar nog bort en rand där fram,
när han kissar bakom trädets stam.

Oh, vandrande våldnad, kliar inte sviden,
när du knegar i djungeln hela tiden.
Gör som Guran skaffa dig en kjol,
det är bättre under Afrikas sol.

Ingen har sett honom kavla upp ärmen,
ljusblå lekdräkt, trots fukten och värmen.
Men han blev nog fryssen om sin häck
om han satt i grottan alldeles näck.
Oh...

Fantomen lättar inte på kalsongen,
nej, han håller värmen stången.
Ibland tar han på sig ännu mer
när Mr Walker sig till stan beger.
Oh...

(Lasse Åberg)

Fryssen...vad är det för ett knasigt ord?

Kommentarer
Postat av: Luna

Jag har en liten 4-årig kille här hemma som älskar Trazan o Banarne. Ja 2-åringen med. De leker Trazan o Banarne lekar och kör Pulver o Nicko skämt fast de knappt fattar vad de säger. Jo, de kör lite sånger också, som de kan några få ord i. Vi har ett par CD-skivor som vi brukar lyssna på i bilen och personligen diggar musiken mycket! Just den här låten är ju väldigt kul. Många låtar är ganska vuxna i mitt tycke.

2007-10-19 @ 22:44:28
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: elina

ååh nu blev jag glad :) hade helt glömt bort den låten. kommer ihåg att när jag var mindre så var jag och min kompis käri samma kille och så gjorde vi om den låten och hade tänkt sjunga den för honom. HAHA. så vi bytte ut fantomen mot hans namn och så. haha,

2007-10-20 @ 01:03:29
URL: http://efeurst.blogg.se
Postat av: malve

Luna:
Jag och min kompis brukade leka Nicko o Pulver i hennes föräldrars dubbelsäng. Vi satt på kanten och ramlade bakåt i sängen.

Tyvärr brukar vi missa Trazan på söndagarna. Men i perioder går CD:n varm.

2007-10-20 @ 08:33:58
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: malve

elina: skriva om låtar är kul :)

2007-10-20 @ 08:36:34
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0