fikaeftermiddag

Nu ska jag hämta barnen. Men först en tur till affären för inköp av fikabröd.
Duktigt att inte baka själv, när jag inte känner för det! :)

Sedan blir det fika, lek och prat hela eftermiddagen.

Framåt kvällen åker vi och hämtar mannen samt kör förbi hamBurger King (som barnen säger).
Dottern önskade sej lasagne som födelsedagsmiddag, men jag orkar inte fixa med det och mannen ska jobba. Så jag kompromissade fram hamburgaralternativet.

Motvilligt gick hon med på det. Alla barnen hade hellre velat ha lasagne. Fast vi gör det imorgon istället.

Kul att de hellre vill ha riktig mat än hamburgare. (Och vi är inte där så ofta att de kan vara trötta på det heller.)

Kommentarer
Postat av: maria

Visst är det roligt när barnen hellre vill ha riktig hemmagjord mat?!! Jag blir glad när de önskar sig det:) Hoppas att dagen blir bra med lek och prat och mat:)) Kramar

Postat av: Erik

Riktig mat är alltid godare än typ donken...
Iofs kunde du ju ha kompromissat och gjort hamburgare.. inte riktigt lika omständigt som lasange.. men kanske ansträngande nog?

2007-10-25 @ 16:10:52
URL: http://theartist.blogg.se
Postat av: Ananasens

Låter som en perfekt födelsedag för tjejen!

Hoppas ni får en mysig kväll också!
Kram

2007-10-25 @ 16:48:10
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: malve

Ja, hamburgare kändes ungefär lika jobbigt idag. Annars är ju hemgjorda burgare väldigt smaskigt. :)

Vi hade en jättebra eftermiddag! kram:)

2007-10-25 @ 20:57:43
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0