inför terapin

Imorgon är det ju fredag igen. Och jag har inte gjort andra delen av min KBT-analys.  Den om kissnödigheten. Som är den jobbigaste. Kanske tar jag mej an den ikväll. Får se.

Den här gången vill jag prata om acceptans, vardagsstressen och panikångesten.
Och lite reflektioner kring meditationen och medveten närvaro.

Funderade lite på hans fråga förra gången. Om han tyckte det kändes bra att prata om många saker eller om vi skulle rikta in oss djupare på någonting. Svaret är nog att det varierar. Jag har alltid en lista med saker att ta upp. Ibland pratar vi bara om någon punkt, ibland hinner vi dra igenom allt på listan. Men jag har gärna en läxa att jobba med till nästa gång. Och har jag inte det brukar jag ge mej själv tankeläxa. Som till exempel det där med acceptans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0