klädvårdsdag

Det bidde inget Ikea idag. Tänkte för en gångs skull efter före. Och insåg att det är mycket som det är idag.
Först läkarbesöket. Och eftersom mannen är sjuk så måste jag skjutsa dottern till skridskoträningen (sonen missar första gången eftersom han är sjuk). Och ikväll är det syjunta hos en kompis på Öland. Även om jag inte kör så är bron lite småjobbig när jag åker med kompisar.

Har börjat ge mej i kast med alla klädhögar jag har:
- kläder med jobbiga fläck-högen
- i väntan på full maskin-högen (inse, jag kommer aldrig fylla en röd 30-tvätt...)
- strykhögen
- i väntan på att det ska passa nästa barn-högarna
- strumpsorteringshögen (satte sjuklingarna på den)

Imorgon hoppas jag att jag känner mej inspirerad att fortsätta:
- vet inte riktigt var jag ska lägga den-högen
- jobbiga ylletröjs tvätt-högen
- handtvättshögen
- lägg undan för vintern-högen
- ny strykhög med det jag tvättat idag...
- strykhögen med är det verkligen någon idé att stryka detta eller ska det ges bort-kläder

Och till syjuntan tar jag med mej
- lagningshögen

Dessutom ska sommarytterkläderna bort och vinterkläderna fram.

Men ordning blir det av det här, för högarna ligger och dräller lite överallt.
Kör ofta taktiken att "glömma bort" jobbiga grejjer - och sedan har de växt ur plaggen. Så då kan jag kasta dem.
Liiite oekonomiskt...

Nu ska jag bege mej till läkaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0