kom i håg tills imorgon

Jag måste fråga sonens fröken om läsläxan.

De får hem en bok efter vilken nivå de är på. Och sen ska man som jag har fattat det läsa samma bok flera gånger för att barnen ska lära sej att känna igen ordbilder.

Sonen, som ju fått kläm på det där med läsningen, läste ut hela boken i ett svep. Och sen vill han inte läsa den igen. Och det kan man ju förstå.

Man vill ju inte ta kål på läslusten redan, liksom. Kanske kan vi jobba med boken på något annat sätt. Räkna alla "att" eller något sådant.

Kommentarer
Postat av: Hefaistos

Blev
alldeles kall när jag läste om boken som skulle läsas om och om igen. Läsintresset MÅSTE stimuleras genom nya och roliga texter. Ordbilderna kommer av sig själv.
Detta är ju min egen åsikt, men jag såg min son hindras från att gå vidare. I hans fall var det matte. Idag ångrar jag att jag inte stod på mig mera.
Lärares ord är inte lag. Man får ha åsikter.

2007-10-10 @ 00:27:50
URL: http://knacke.blogspot.com/
Postat av: malve

Jag tycker likadant som du. Man kan ju inte tvinga ett barn...och jag är så glad att han tycker skolan är rolig.

2007-10-10 @ 20:03:27
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0