lite mindre duktig

Den senaste veckan har jag faktiskt gjort flera små saker s
om måste räknas som ett steg bort från mitt Duktiga Jag:

- på måndag kan jag inte ha syjuntan för jag är ju inte hemma.
  Jag  bad Fru W ringa runt till alla istället för att ta på mej det själv.  BRA!
- köpte fika när T var här i torsdags. BRA!
- övertalade sonen att köpa en maskeraddräkt när jag inte orkade sy en. BRA!
- bad mamma komma och hjälpa mej idag. BRA!
- gjorde inte läxan till terapin när jag inte orkade. BRA!

Det tar sej. Men jag måste hela tiden hejda mej och tänka en gång extra.
Och det känns ju inte direkt bra. Men det är nog för att jag fortfarande tror att jag måste GÖRA för att vara omtyckt. Och att jag tror att andra förväntar sej vissa saker av mej. Vilket de förmodligen inte gör. Och gör de det så är det väl för att jag har skämt bort dem...


Kommentarer
Postat av: Luna

Ja det var BRA. Nästa gång du ska resa bort så kan du få komma till mig och gå en ANTIDUKTIGSKOLA och få en kurs i allmän livsnjutning. Hi hi.

2007-10-27 @ 23:10:53
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: malve

Precis vad jag skulle behöva :)

2007-10-28 @ 08:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0