mysteriet med den försvsunna plånboken

Här är vi levt mitt i en deckare idag.
Och sonen har fått sej en riktig minnesbeta.

Minut för minut har gårdagkvällen kartlagts.
Område efter område har finkammats.
Utan resultat.

Sonen fick världens utbrott i går vid middagstid.
För att kompisen inte fick sova över.
Först bara skrek han.
Sedan gick han lös på våra plånböcker.
Fick för sej att han skulle gömma dem.

När han sprang i väg med mannens plånbok fick jag tag på den.
Då tvärvände han och greppade hans nycklar istället.

Jag gjorde mej av med plånboken och kastade mej över nycklarna.
Som jag minns det la jag tillbaka den i jackan.

Sedan var plånboken spårlöst försvunnen.
Inte saknad förrän idag. Då mannen behövde passerkortet till jobbet.

För en liten stund sedan hittade han den.
I luvan på jackan.
(Jag VISSTE väl att jag hade lagt den i jackan!!!!)

Plånboken har varit med vid räfsning, en lång cykeltur och shoppingrunda.
Snällt liggande i luvan.
Vilken tur!

Och sonen låter nog våra plånböcker vara i fortsättningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0