soffläge

Mannen lägger barnen, eller försöker få dem i säng. Just nu sitter de och ritar.
Kvällen blev bra och trevlig. Svärföräldrarna förvånade även idag genom att prata och vara allmänt sociala. Kusinerna lekte och hade hur roligt som helst.

Vi hann såklart inte klart med allt. Men naturligtvis gjorde det ingenting...

Det kändes lite jobbigt att vi inte förberett någonting dagen innan. Men när jag tänker närmare på det så brukar jag ha lika mycket att göra och vara lika stressad även om så mycket som möjligt är gjort i förväg. För det finns alltid saker att plocka med. Alltid någonting som kan göras finare. Jag flyttar hela tiden ribban framför mej. Så jag blir aldrig riktigt nöjd.

Arbetsfördelningen idag var nog bra för min stress. Min man ansvarade för maten och jag för städningen. Annars brukar vi göra tvärt om. Med resultatet att jag står i köket superstressad eftersom han aldrig plockar undan så att jag blir nöjd. Det ligger alltid saker kvar när han har städat... 

Fördelen med att sköta städningen är ju också att det egentlgen inte gör någonting om det inte blir riktigt klart.
Så jag försökte ta det i lugn och ro även om det inte lyckades hela tiden.
Mat däremot är ju tur om det finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0