utmaningen i morgon

Jag tog med mej sonen och handlade lite ingredienser till i morgon.
Tjälknölen har jag slängt in i ugnen och där sköter den sej själv över natten.

I övrigt har vi inte förberett någonting.
Jag ska verkligen försöka fokusera på en sak i taget och inte stressa över allt som är kvar.

Planen är som följer:

Förmiddag:
- skala och skiva potatis till gratängen
- lägga köttet i marinad
- göra tårtan
- baka bröd
- städa
- åka och handla vin och godis

Eftermiddag:
- göra sallad
- städa ännu mer
- göra såser
- duka
- göra godispåsar till barnen
- blåsa ballonger
- skiva köttet
- slänga ihop gratängen

Fördelat på fem personer efter förmåga.

Känns ju som ingenting...hmmm...


Kommentarer
Postat av: Di

Vilken tid sa du? ;) lät hur gott som helst...och enkelt..rationellt..och strukturerat. Jag hoppas ni får en jättefin dag i morgon! Bamsekram!
(men finns det inte bröd att köpa? Måste du baka? :) )

2007-10-19 @ 21:28:36
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: Anonym

ingen..städa mer? Kan du inte investera i många ljus..lite halvskumt och mysigt istället? Så...du ska ju städa iallfall när alla gått eller hur? ;)

2007-10-19 @ 21:29:52
Postat av: malve

Du är så välkommen :)

Jag gör ett superenkelt bröd. knådar ihop och kramar ut som baugetter. gräddas i tio minuter.
Funderade på att köpa men det blir ju inte lika gott...

Tyvärr är det ju massa småungar oxå. Så då måste det iallafall dammsugas. Struntar nog i att damma.

2007-10-19 @ 21:39:59
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0