vaken igen

Nu har jag slagit upp mina blå och dessutom ätit lunch. Men inte mer än så. Råkade visst sova i tre timmar. Och vaknade utan den där segheten som signalerar att man sovit för länge. Så jag behövde så mycket sömn idag.

Men nu sprack min eftermiddagsplan. Jag hade tänkt hämta barnen vid halv två när skolan slutar, åka hem och äta mellanmål och sedan i samlad trupp bege oss hem till mamma. Men nu hinner jag inte det. Måste duscha och vill meditera idag (se där, jag skiljde på måste och vill...) så nu får jag hämta barnen och åka till mamma direkt. Det känns lite läskigt....

Den här veckan har jag lämnat barnen iförd joggingbyxor, med . håret i ett enda virrvarr. Jag brukar annars alltid ha jeans och håret i hyfsad frisyr. Frågan är om det är ett tecken på att jag blivit sämre och inte orkar bry mej. Eller om jag blivit bättre och inte försöker ge intryck av att vara på väg till jobbet. Det är nog det senare. På skolan lämnar man ju vid åtta även om man börjar senare eller är ledig. Men på dagis lämnar man ju på väg till jobbet Joggingbyxor där signalerar tydligt sjukskrivning.

Trodde inte att jag brydde mej särskilt om det längre...men det har jag nog gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0