dagens trevliga händelse

En stund i solen, med en bok i knät (igenslagen)

Vad kände jag i kroppen:
Kroppen var avslappnad och lugn, men ändå upptäckte jag att käkarna var spända.
Solen som försökte tränga se in genom ögonlocken.

Vilka känslor och tankar hade jag:
Mmmm...vad skönt...jag vill sova...undrar om jag hinner det...
Lugn,

Vad känner jag nu när jag tänker på händelsen:
Vad skönt med en vilstund i höstsolen.
Men det är bara för att jag är sjukskriven som jag kan göra så.


Det är ofta jag inte helt kan njuta av mina upplevelser på dagarna för att jag känner...skuld?...för att jag är hemma och har möjligheten att vara ute, eller vad det nu kan vara.
Som att jag inte har rätt till några glada stunder.
Det här känns inte bra. Det gagnar ju ingen att jag inte helt kan njuta, eller får dåligt samvete efteråt.

Kommentarer
Postat av: Luna

Det är inte dig det är fel på. Det är vårat stressiga, duktiga och kaotiska samhälle det är fel på. Njut i ren protest mot vår sjuka värld!

2007-09-26 @ 07:07:05
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: malve

Hihi-ja så kan jag ju tänka :)

2007-09-26 @ 08:42:37
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: maria

Godmorgon vännen! Jag känner oxå så... När jag har ett par timmar som jag är riktigt pigg och gör saker så känner jag det som att jag inte borde få göra något som får mig att njuta eller må bra... Sjukt egentligen! Jag tar nog oxå till mig kommentaren överst här:)) Kram på dig och ha en bra njutningsfylld dag!!!

Postat av: malve

Det är ju toppen när man kan njuta och må bra.
Faktiskt! Ingen blir ju glad för att jag går omkring med dåligt samvete.
kram:)

2007-09-26 @ 10:59:04
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0