föräldramöte

Min sons fröken känns verkligen som en lyckoträff. Hela hon utstrålar glädje och engagemang. Trots att det är hennes sista klass innan pension. Hon verkar vara mån om klassgemenskapen, hur man är mot varandra, att ha det mysigt ihop.

Jag hamnade nere i ena hörnet. Det är svårt att tajma så att man får rätt plats. Det kändes lite inklämt, så jag fick ett par ångesttoppar (dock ingen panik).

Jag tycker att jag hanterar situationer där jag har en toalett i närheten bättre nu.
Jag kan tillåta mej att använda den utan att det skulle kännas som ett nederlag. Känner jag att jag inte kan koncentrera mej på det som sägs så kan det vara okej.
Och jag känner att jag kan strunta i att man inte "ska behöva" gå på toaletten när man är på ett tvåtimmarsmöte, eller i närbutiken...

Jag har blivit lite snällare mot mej själv, och kanske har jag fått lite bättre självkänsla och har börjat strunta i vad man bör göra och inte göra.

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Tycker du tänker helt rätt, man ska inte låta allt bli en kamp.
Kul att sonen fått en så mysig fröken. :)
Sov Gott!

2007-09-25 @ 22:06:00
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: malve

Det är mitt största "problem", att leva upp till mina egna krav.
Lågstadiet är ju jätteviktigt så det känns bra!

2007-09-26 @ 08:41:16
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0