fru W:s son dök inte upp

I dag var vi klara prick tjugo i åtta. Den avgångstid som vi oftast har, och som jag meddelat fru W. Men idag kom inte sonen.

Tänkte ett varv till på det hela.
Det är ju en situation som måste vara svår för ett barn.

Han vet ju aldrig om vi har åkt, eller om vi inte ska åka.
Jag har ju sagt att vi oftast åker vid tjugo i. Men ibland tidigare, och ibland med bil.

Jag vet ju aldrig om han kommer. Så jag väntar ju inte.
Är han sen - så har vi åkt.
Är vi tidiga - så har vi åkt.

Så går det ju inte att ha det.
För hans skull.
Och för min. Det ligger ju där i bakhuvudet. Kommer han? Ska vi åka?

Får nog ta mej ett snack till med den där fru W...

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Men så kan ni väl inte ha det? Förstår att du inte kan släppa tanken på hennes son, fast det är hon som borde tänka. Synd om pojken. Tycker du ska prata med henne även om det känns jobbigt.
Hoppas dagen blir bra!
Kram

2007-09-06 @ 09:16:16
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: malve

Ja. Jag var ju tydlig med det från början. Att jag inte vill ha någon att passa på. Hade det varit jag som var arbetslös och hon som var sjukskriven så hade det ju varit en annan sak.
Men nu är det ju faktiskt tvärt om.
Tänke gå och prata med henne idag, men nu har jag sovit bort hela dagen...
Kram!

2007-09-06 @ 12:44:48
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0