impulstur till stan

Nya skridskor och inneskor till skolan stod på måste-köpa listan till sonen.
Så han och jag drog in till stan denna trista söndag. Underbart att kunna åka iväg ensam med ett av barnen.

Eller rättare sagt, ville skulle åka till köpcentret. Men plötsligt kändes tanken på att ha nästa stadsbesök avklarat tillsammans med ett barn väldigt skön.

Så så fick det bli. Med påföljden att det inte blev några inneskor. Men däremot GoGo´s (till sonen), kuddfodral (till hallen) och baskläder (till mej). Och så fick vi bege oss till köpcentret. Också. För skridskor fanns inte i min prisklass.

Så det fick bli ett toalettbesök.

- Men mamma, ska du gå på toa igen. Du kissade ju innan vi åkte.  Sa sonen (som varken var på toa innan eller under utflykten).

Expediten och jag tittade lite igenkännande på varandra. Letade febrilt i minnet. Hans hjärna kopplade snabbare än min. Det var ju Daniel. Sonens pyssling. Den blyge trettonåringen jag mindes hade förvandlats till en trevlig nittonåring.

Nu har jag två rödljuskörningsturer avklarade. Bara en kvar. Och det blir till dansen på onsdag.
Fast jag har tänkt ta en tur till Coop också. Men nu är det ju inget "tvång".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0