inför terapin

Medveten diskning

Detta har varit ganska svårt. Jag har upptäckt att de flesta hushållssysslor får mej att bli jättestressad. Bara att plocka ur diskmaskinen är stressande. Och det även om jag inte har någonting annat som väntar.

När minstingen var liten kom jag på den smarta idén att om jag gör allt mycket fortare så hinner jag mycket mer. Vilket ledde till att jag ständigt pressade mej. Och blev stressad.

Den här stressen är svår att släppa när jag ska vara medvetet närvarande. Det har gått mycket lättare efter hand, men stressen kommer så fort jag sätter igång.
Att fokusera när jag torkar av spisen har varit enklare. Kanske för att man kan koncentrera sej på fläckarna. Och för att det aldrig har varit något jag stressat upp mej för.

De gånger jag har lyckats fokusera i längre perioder har jag efteråt tyckt att det varit väldigt skönt att slippa alla mina tankar som ständigt snurrar i huvudet. Speciellt när jag gör någonting...

Kroppsskanning

De första gångerna hade jag svårt att fokusera över huvudtaget. Det tog nog över en vecka innan jag hade hört hela bandet. Tankarna vandrade iväg så att jag till sist inte var medveten om rösten. Även om jag inte sov.
Den här veckan har jag varit väldigt trött och somnat ett par gånger. Jag har provat att ha ögonen öppna, och det har gått bättre.
Jag har också märkt att det är lättare att fokusera efter styrketräningen. Kanske för att kroppen känns tydligare då.

Jag har sett fram emot den här stunden under dagen. Det har varit en stund av avkoppling och efteråt har jag känt mej avslappnad. Det har varit jobbigt att jag blivit så trött. Även om jag inte somnat under tiden så har jag ofta behövt sova en stund efteråt.

Läxan

Har jag gjort i mitt förra inlägg idag.

Kommentarer
Postat av: maria

Allt detta som du gör, och det är inte lite, det är såå nyttigt, många människor skulle må bra av att ha tänket som kommer genom att man övar på detta... Tycker att du jobbar på bra, vännen. Kram

Postat av: malve

Tack:)
Ja, jag tror att jag behöver detta...
kram:)

2007-09-21 @ 13:38:43
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0