konstkursen

Fick ett inbetalningskort med posten. Måste bestämma mej för hur jag ska göra. Ska jag gå den där konstkursen eller inte? Orkar jag?

Jag behöver ju någonting att göra som är mitt eget. Som jag gör bara för mej själv. Att måla har tidigare tyckt varit jätteroligt. Och enligt omgivningen var jag ganska bra, men såklart inte enligt mej själv. Det var ju därför jag slutade.

Ensam här hemma kommer det inte att bli av. Jag tecknade mest, men nu är jag mer sugen på att måla. Och jag är inte en sån som plockar fram grejjerna och testar. Jag vill kunna från början! På en kurs får man ju uppgifter och guidning. Det passar mej till en början.

Så att gå den där kursen känns roligt och berikande. Kan det ändå bli för jobbigt? När jag börjar arbetsträna kanske. Men är jag inte i ännu större behov av tid för mej själv då?

Jag velar fram och tillbaka. Men jag tror nog att jag ska börja. Om jag tycker att det blir för jobbigt så kan jag ju sluta. Eller hoppa över någon gång ibland.

Kompis E skiljer på aktiviteter som ger energi och aktiviteter som tar energi. Det här borde ju vara något som ger energi. Något att se fram emot.  Borde kanske börja fundera lite mer i de banorna. Fast det hör väl till när man mår bättre. Tills nu har ju i stort sett allt varit jobbigt och varit energitjuvar.

Kommentarer
Postat av: Di

Jamen du har ju så kloka tankar! Du vet precis vad du behöver, och resonerar som vanligt precis rätt..klart du kan sluta om du inte orkar..men har du inte ens provat? Ja, då vet du ju inte. Smart va! :) Kram

2007-09-10 @ 18:37:28
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: Miranda

Jag tänker som Di. Funkar det inte, eller om det inte är kul så kan du ju hoppa av. Jag har ju i och för sig själv hoppat av en kurs nu innan den börjat, men den kändes inte kul längre, bara jobbig. Tänker att jag
kanske kommer att gå den längre fram ändå.
Man får ångra sig, och hur man gör så kan man alltid försöka igen. :) Det är nog mitt motto numera faktiskt.
Kram

2007-09-10 @ 19:11:29
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com
Postat av: malve

Japp. Jag börjar! Tror jag...

2007-09-10 @ 21:40:58
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0