pokémonkalas

Vi sitter och pustat ur framför Shreck 2, jag och barnen. Kalaset balanserade i bland på gränsen till totalt kaos, men vi lyckades styra tillbaka det till ordningen. Kände inte igen killarna. Lugna och fina när de leker två eller tre. Men i grupp blev de helt galna. Och högljudda. Men de hade roligt iallafall. Och huset står kvar. Jag tycker att det är roligt att ha kalasen hemma, så att man får träffa alla kompisarna.

Sonen hade valt att ha Pokémonkalas.

Inbjudningskort, placeringskort, dukning och tårta med Pokémonfigurer:
:
tårta


Pannkakor med glass och sedan lekar med Pokemontema:

Pokémonjakt: Vi hade gömt Pokémonbilder i trädgården som barnen fick leta reda på. Den som fick flest bilder blev Ash (en pojke) och fick leda nästa lek. Som var Pokémondatten. Alla barnen var en Pokémon. När man blev tagen fick man ställa sig i "Pokémonägget".
Efter tårtan lekte vi Ash och Picasso (Hunden och benet, en liten picassofigur var "ben") och Vem saknas (vi hade figurer på en bricka och så plockade jag undan en och så fick de gissa vilken det var som saknades).
Sedan var det fri lek en stund (hemskt vad sakta tiden gick...) och fiskdamm som avslutning. I godispåsen fick man ett Pokémonkort.

Och här är en bild på tårtan från igår.

image15

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Åhh, vilken fantasi du har! Lät som ett perfekt barnkalas. :)
Hoppas kvällen blir lugn.
Kram

2007-09-02 @ 17:22:18
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: Nina på Johangården säger

Kul tårtor!
Ha en skön kväll!

2007-09-02 @ 18:16:30
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Di

Men vilka härliga tårtor! Jadu..ungar i grupp..haha..tycker det räcker med en ibland..
Ha en skön kväll!

2007-09-02 @ 21:03:28
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: malve

Första gången jag testade marsipan. Innan har jag använt olika frukter för att få fram figurer. Tycker att det är jättekul att göra tårtor, när jag har tid...

2007-09-02 @ 22:11:00
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0