solig cykeltur

Njöt av den härliga höstmorgonen när jag trampade till dagis och skola med barnen.
Friskt och skönt, utan att vara kallt.

Idag var vi sena. Sonen satte igång att leka. Döttrarna hängde på. I en lek som utvecklade sej till att bli en skuggteater. Mindes våra härliga mornar när jag var mammaledig. Så blir det aldrig mer, även om vi mot förmodan skulle få en bebis till. Skolplikt, heter det visst.

Har tänkt ett varv till på konstkursen. Det känns inte bra i magen. Samtidigt som det känns jätteskoj.
Har försökt analysera. Kom fram till att det är bilkörningen som oroar mej mest. Ensam i bilen i höstmörkret. Så därför ska jag gå. Ska inte låta mina dumma tankar styra mej. Och dessutom blir det mörkt i vinter när jag kör till jobbet också.

Jag ska ju leta naturliga träningsområden. Köra ärenden till stan och så. Och detta blir ju en bra körträning. Jag kan öka svårighetsgraden för att till slut ta motorvägen dit. Perfekt ju.
Är forfarande orolig för att jag inte ska orka, men det löser sej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0