tandborstning

Att varje dag ta valfri vardaglig akvitivtet att öva medveten närvaro på, istället för att tvingas att diska, har fungerat utmärkt. Särkskilt på helgen, då det kan vara svårt att få diska ifred.

Igår var dagen full av oplanerade trevligheter. Så då blev det ingen medveten närvaro-träning alls. Förrän det var läggdax. Då borstade jag tänderna med slutna ögon och full uppmärksamhet.
Usch, vad stark tandkrämen var. Och hu vad tandborsten kittlade mej i munnen. Särskilt i gommen. Började nästan skratta.

Jag brukar alltid göra en massa andra saker när jag borstar tänderna. Eller stå och tänka. Har aldrig lagt märke till hur det känns i munnen.

Tänk vad mycket vardagliga saker jag har kvar att utforska.
Tänk vad mycket upplevelser man missar varje dag genom att vara någon annanstans i tanken.

Kommentarer
Postat av: Luna

Tycker de thär med medveten närvaro är väldigt intressant och tackar för inspirationen. Jag försöker också göra så däe någon gång om dagen, och det är verkligen en upplevelse.

2007-09-24 @ 13:02:01
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: malve

Kul att man kan inspirera någon :)

2007-09-24 @ 21:13:16
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0