tjejsnack v. 38

Veckans Tjejsnack.
Yrken/karriär
  • Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?
    Jag är maskiningenjör. Jag var ungefär lika road av teknik som av "mjukare ämnen". Valde nog ingenjör för att det verkade vara bäst jobbmöjligheter. Har alltid tänkt ganska praktiskt. Och så var jag ganska inspirerad av min pappa.
  • Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
    Både ja och nej. Jag har riktat in mej mer på kvalitet och verksamhetsutveckling, vilket är spännande. Men nu har jag en tjänst där jag ska jobba med kvalitetssäkring av nya produkter (roligt) och kundreklamationer (där jag tror att risken är att jag kan tappa greppet igen...).

    Tycker att jag har blivit en mjukare person och känner att jag skulle vilja ha ett mer meningsfullt arbete och jobba med människor. Har dock inte kommit fram till vad detta skulle vara för yrke...
  • Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!
    Vet inte....en stor del av mina gamla kollegor har slutat. Och mina arbetsuppifter har jag aldrig provat på.
  • Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
    Lärare. Gillade att leka skola med mina syskon. Och tyckte jättemycket om att gå i skolan.
  • Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? 
    Det skulle väl inte vara helt omöjligt att göra karriär. Egentligen har jag gått neråt. Var kvalitetssamordnare på mitt gamla företag, samma uppgifter som en kvalitetschef men med betydligt lägre lön....
    Jag bytte tjänst dels för att jag flyttade, dels för att få jobba i ett internationellt företag.
    Jag har inga som helst ambitioner att göra karriär idag. Även om jag varit frisk hade jag bestämt mej för att prioritera barnen medan de är små. Viktigast för mej är att jag har ett roligt och utvecklande jobb med ganska stor frihet.

Kommentarer
Postat av: Isolde

Nämen, en själsfrände!! Alltid trevligt att "träffa" på andra maskinare. ;-)

2007-09-22 @ 09:22:28
Postat av: malve

Vá skoj! :)

2007-09-22 @ 09:39:28
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0