tre saker

Tre saker som alltid finns i min...

Kyl: Mjölk, hink med turkisk yoghurt, potatis
Frys: Wokgrönsaker, bär som jag plockat, köttfärs 
Skafferi: Fullkornsvetemjöl, rågmjöl, pasta
Handväska: plånbok, mobil, nycklar
Sminkväska: läppstift, mascara, ögonskugga
Badrumshylla: rengöringskräm, hudkräm, plåster
Tvättkorg: min, min mans och mina barns smutstvätt
Skohylla:  skor, ryggsäckar och grus
Förråd: hemmagym (mannens), julsaker, minnen
Hjärna:  ångest, listor, min familj
Jackficka:  papper (till näsor), nycklar (om jag inte har väskan), foder
Kryddskåp:  curry, knorr pasta-och pizzakrydda (barnens favvis till fisk), vitpeppar
Balkong:  altan: utemöbler, leksaker och fallfrukt
Barskåp: vodka, baccardi, Islay (whisky)
Köksbänk: diskställ, diskmedel, smutsiga glas 
Fruktkorg: äpple o päron från egna träd, banan

Listan har jag snott från Soul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0