vilken överraskning

Fick min lönespec. med posten igår. Jag får ju aldrig några pengar. Men pappret skickas ändå.
Brukar kolla in alla mina sparade semesterdagar...trevligt...innan jag slänger det i det runda arkivet.

Den här gången var det annorlunda. Jag skulle få några tior utbetalt.
Konstigt!

Förklaringen var att jag har fått löneförhöjning.
Och fick nu den nya semesterersättningen för april. Minus fritidsklubbens avgift.
Utan något samtal innan...utan någon information efter...

Får väl vara glad att det blev några pengar alls.
Har ju inte direkt något strålande förhandlingsläge...
Men han kunde ju ha ringt, chefen.
Riktigt dåligt!

Kommentarer
Postat av: maria

Visst är det så att man har rätt att följa löneutvecklingen när man är sjukskriven... Har för mig det... Ja, men man tackar ju aldrig nej, även om man inte fått höra något före:) Hoppas att du får en bra dag, vännen! Kram

Postat av: malve

Fast det blev väl mer :(
Nåja, har väl större bekymmer just nu...
kram:)

2007-09-25 @ 11:03:27
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0