ändrade planer

Det blev ingen tjejkväll med vin utan en eftermiddag med te på tumanhand. E insåg att hon inte orkade ha någon träff i kväll så hon ställde helt sonika in. Beundransvärt!

Däremot kan jag inte låta bli åt att le åt hennes lättnad över att hon nu slapp städa huset igår. Jag märkte då inget speciellt stök när jag var där. Men det är väl så vi är. Så fort det ska vara en inbjudan så ska det vara så fint och fixat. Men det gick ju hur bra som helst att ha mej över på en kopp te.

För egen del var det ganska skönt att det inte blev något. Behövde nog en lugn hemmakväll.

Mannen sitter vid datorn och jobbar lite. Jag alternerar mellan datorn och en bok medan jag väntar på att barnen ska somna. (Vi nattade dem för en timme sedan...)

När jobbandet är klart och barnen sover ska vi gå ner i källaren och kika på vad min man tvekar på om han ska slänga eller spara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0