bokreafynd (eller inblick i en reafanatikers hjärna)

Skrev jag verkligen att bokrean inte är någon rea för mej? Ha! Det är den visst det! Dock inte av det stressiga slaget eftersom det brukar finnas många exemplar av varje bok.

Idag köpte jag:

Värmen av Ulf Lundell. Min man har den som pocket, men jag har inte läst den än och nu kostade den bara 29 kronor inbunden (!!!!). Och så har jag de andra två i trilogin...tror jag iallafall... om det inte var så att jag rensade bort dem ... ja,ja billigt var det iallafall.

Eldsdansen av Helene Tursten. Hon är ju bra och den här boken har jag tänkt köpa som pocket. Nu var det Tag fyra readeckare-betala för tre så då köpte jag även följande böcker: (Min vanliga tankevurpa, för om de inte är bra så blir det ju väldigt dyrt...)

Edward Finnigans upprättelse av Roslund / Hellström
Fyren av P.D. James
En ovanligt torr sommar av Peter Robinson


På hemvägen hämtade jag mitt bokpaket från adlibris.

Livets vatten
av Inger Alfvén. Hon brukar vara bra och boken kostade bara 29 kronor. Värt en chansning.
Valarnas sång av Wally Lamb.

Och så några böcker för 59 kronor som jag egentligen tycker är alldeles för dyrt när en pocket kostar mindre än två tjugor, men nu ska jag ju unna mej lite mer:

Det är 1988 och har precis börjat snöa av Sigge Eklund. Jag såg en intervju med författaren och la boken på minnet.
Det sjunde steget av Eva Sanner. Om kreativitet och att finna sin livsrytm.
Livet inte plikt utan möjlighet av Bengt Jacobsson
Vägen till orgasm. Efter snart 17 år och tre barn tycker jag att vi behöver få lite ny inspiration. Min man blev nog lite stött, men det är det värt om boken är bra.

De tre sista böckerna tänkte jag nog  var sådana som man kan tänkas vilja ha i bokhyllan om de är bra. Värt en chansning alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0