framtiden

Nu har jag börjat grubbla på framtiden igen. Hur ska jag göra? Ska jag tillbaka till mitt jobb eller ska jag börja plugga? Jag vet att jag inte behöver bestämma mej än på länge, och att jag inte ska lägga energi på detta nu, men tankarna lyder mej inte.

Det känns viktigt att mitt beslut grundar sej på vad jag vill med mitt liv och inte styrs av ångest.

Ur ångestperspektiv:
Tillbaka till jobbet:
- Motorvägsångesten
- Rädslan för att inte duga
- Rädslan för att stressen ska slå till igen 

Studier:
- Viss transportångest eftersom jag vill läsa några kurser på annan ort
- Rädslan för tiden efter studierna. Får jag något jobb?
- Oro för försörjningen eftersom jag kommer att vara nollad i a-kassa och sjukpenning efter studierna

Kortsiktigt känns studierna som en bra lösning. Men långsiktigt känns det hur skrämmande som helst! Men vill jag tillbaka till jobbet? Arbetsträningen känns okej att tänka på eftersom jag ska få uppgifter som jag kan styra själv, till stor del de som jag hade tidigare. Men när jag tänker på mitt faktiska jobb (som jag aldrig har jobbat med) känns det inte lika bra. Det sägs att det är väldigt stressigt och det innebär utlandsresor och ständiga panikåtgärder eftersom jobbet till viss del handlar om kundreklamationer.

Jag förmodar att jag genom att mitt arbete med att höja självkänslan kan ta rätt beslut när det blir dags (i september). Och tills dess ska jag faktiskt försöka att inte tänka på det.

Kommentarer
Postat av: Rana

Aj aj aj. Detta känns jävligt bekant. Har inget vettigt tips att ge. Men du, hav kunskap om att det finns många i den sitsen. Här är en. *vinkar* Hoppas det fixar sig, hur du än gör. Det brukar ju göra det, säger ju de där odrägliga optimisterna. ;-)

2008-02-26 @ 14:38:11
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com
Postat av: malve

Ja, det GÖR ju det. För alla andra iallafall...

2008-02-26 @ 20:51:01
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0