hemma med barn

Förmiddagen har avlöpt utan alltför stora konflikter. 5-åringen har som vanligt gråtit en del, 7-åringen har bråkat och 3-åringen har inte kräkts. Barnen har fått ritmani så vi tillbringade en bra stund vid köksbordet.

Vardagsrumsgolvet är täckt med filtar och kuddar. Resultatet av ett kojbygge följt av inte nudda golv, som fyllde resten av tiden fram till lunchen. Efter en utevistelse sitter vi nu och tittar på en film.

Jag har börjat röja i vår stora köpmansdisk. Fullt med "vad ska jag lägga den"-grejjer som hängt med sedan tiden på landet. Nu åker de i soptunnan. Mannen blir säkert inte  glad när han kommer hem på fredag och möts av en plastback fylld med hans saker som legat utspridda i huset. Så kan det gå när man sticker i väg på kurs.

Kommentarer
Postat av: Di

känner en viss saknad när du skriver om kojbyggen, magsjuka barn, trötta små huvuden...tänk tiden går fort..om jag vetat det jag vet idag, då när barnen var små..skulle jag gjort allt annorlunda..nu har jag all tid i världen..därav min rastlöshet tror jag..saknar tiden när dom var små :) stor kram på dig!

2008-02-21 @ 20:15:14
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0