inte i dag heller

I morse kändes det som en mycket bättre idé att somna om än att köra i väg till den där kursen. Så då gjorde jag det. Att jag var jättetrött är ju ingen ursäkt så jag funderar lite på varför det var så svårt (omöjligt) att komma iväg.

1) Tänk om jag inte kan måla. Så länge jag inte testar så kan jag ju tro att jag skulle kunna skapa stor konst.

2) Trots att det är en kurs så känns det jobbigt att jag inte kan någonting. Tänk om jag gör fel...

3) Egentligen är jag jätteblyg. Fast det är en väl bevarad hemlighet nuförtiden. Jag gör som Pippi och tar det på kommando. För det är ju inget farligt. Men just nu klarar jag tydligen inte alltid av att ge mej själv den där lilla knuffen som behövs för att våga.

4) Jag ville känna känna mej rik. En tusing hit eller dit gör väl ingenting. ;)

Ja, ja. Nu har jag iallafall lovat mej själv att jag ska sitta hemma och måla. Och om jag fortfarande vill börja på kursen så ska jag ringa till konstnären och fråga om det är okej att jag hoppar in gång tre. Förmodligen är det individuell handledning så det ska väl inte spela någon roll för hans del.

Kommentarer
Postat av: Auriana

Inte behöver du gå kurs för att göra konst?!
Jag har inte gått ngn kurs alls och ska ha utställning nu och har förhoppning om en till detta år..
Upp med hakan..
Även om jag ska ha utställning nu så skulle en kurs kännas skrämmande för mig. Just det att de med största sannolikhet vill ändra på MITT sätt att måla. Men nu vill jag inte bli stöpt i en form så jag låter mig utveckas medans jag håller på så får det bli som det blir..
VILL du gå kurs så ska du det.. Vill du inte så tycker jag du väntar tills du ev känner dig mogen för det senare.
Bara mina tankar. Du är den som väljer..
Kramiz
Auriana

2008-02-05 @ 10:03:14
Postat av: Hosanna

Skippa kursen. Det är bara yterligare ett måste... och måla bara när du själv vill.

2008-02-05 @ 10:46:53
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj vad jag känner igen mig i det här. När jag börjar en kurs vill jag helst kunna allt redan innan jag går dit bara för att veta att jag duger. Som min italienska. Jag har läst nyblörjarkursen och kan prata ganska bra, men vågar inte gå steg 2 förrän jag kan grammatik och annat perfekt. Så nu sitter jag här hemma och läser själv istället... Snart kanske jag tom vågar anmäla mig till nästa kurs... Knäppt, jag vet.

Jag tycker du ska följa din känsla. Måla om du vill det, men bara om du verkligen vill och utan tvång. Det är ok att strunta i kursen, du är precis lika bra ändå. Kanske tom "bättre" just för att du litar på din känsla istället för vad huvudet säger till dig. KRAM

2008-02-05 @ 11:24:32
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: malve

Ni har rätt. Ett måste till. Det är nog så det känns, faktiskt. Trots att det är något roligt.

Maria: vad spännande med italienska! Du kan säkert söka vidare nu. Förmodligen kan du mer än de flesta som går från kurs ett till två, eller vad tror du?

2008-02-05 @ 20:49:17
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0