lägesrapport

Vanor som satt sej:

- En stunds avslappning varje kväll innan jag somnar
- Skriva i min bra-tack-hjälpbok varje kväll (lite slarv förra veckan, ursäktas dock pga allmänt kaos :))
- Städschemat. Jag städar varken mer eller mindre.
- Familjerådet
- Veckomatsedel
- Vika tvätten i tvättstugan istället för att dra upp allt i vardagsrummet
- Tvätta sängkläderna direkt vid byte


Vanor som jag får jobba lite extra med:

- Regelbunden meditation. När det verkligen behövs har jag inte ro att sätta mej.
- Grönt te istället för kaffe. Oj, vad lätt det är att åka dit igen. Tyckte att jag behövde kaffe under sjukveckan, så nu är jag på avväjning IGEN!
- Mjölkchoklad. En ny ovana som jag ska sluta bums med!
- Min egenvårdstimme på söndagar. Att det ska vara så svårt att ta sej lite tid till ett fotbad...
- Köra ett par maskiner tvätt mitt i veckan så att jag slipper tvättberget på helgen.
- Vattna blommorna på utsatt dag
- Att unna mej själv det där lilla extra


Vanor som inte blivit någon vana än:

- promenader
- ekonomibiten med alla konton hit och dit
- släppa kostnadstanken när jag gör matlistan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0