mitt miljösamvete

Nu när jag rensat bland mina borden har jag faktiskt också blivit en större miljöbov för några av mina fanatiska tankar handlade om miljön.

På minuskontot:
- nu kör jag diskmaskinen när den är hyfsat full. Tidigare plockade jag ALLTID om i maskinen efter att
       min man lassat in så att vi kunde få plats med mer.
- jag tvättar inte alltid helt fulla tvättmaskiner.
- vi källsorterar bara hårdplast, tidningar, glas och kartong. 
- idag: jag la hela högen med utrensade grejjer i "till tippen-högen". Orkar inte åka till röda korset med dem -
     de har altlsomoftast intaggstopp på något och då står man där...
- jag ska tvunget handla för 1500 kronor varje månad. (Jag bryter trenden och går från köpstopp
    till shoppande. Så går det när man var tidigt ute;))

På pluskontot:
+ jag har satt igång varmkomposten och slänger matrester där lite då och då.
+ jag köper mer ekologiska varor nu för tiden.
+ jag kör inte till jobbet nu när jag är sjukskriven = 11 mil per dag (fast jag hade nog samåkt om jag jobbat)
+ jag köper färre frysta varor, mer färskt
+ jag har stängt av en frys för jag bunkrar mindre 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0