seg som sirap forts.

Jag har funderat lite över det här med vad jag förväntar mej av min man och vad det är som jag blir sur över. Och faktiskt är det inte allmäna saker utan mest att han inte följer våra överenskommelser:

- vi har bestämt att barnen ska bada varannan dag (eller var tredje) och att min man ska vara ansvarig för det.
- vi har ett uppgjort städschema som ska följas
- vi har delat upp ansvaret mellan kläder och skor, där jag tar kläderna och han skorna inkl. underhåll (tvätt m.m.)
- vi har delat upp läxan så att jag sköter matten och han läsningen

Jag har aldrig varit en sån där som går in och petar i hur min man gör olika saker, från barnskötsel till städning. Däremot har vi kommit överens om VAD man ska göra och HUR OFTA.

Det som känns jobbigt är när han inte tar sitt ansvar. Och när barnen blir lidande.

Och det ironiska är att han gnäller över jobbarkompisen som beter sej på jobbet precis som min man gör hemma, d.v.s. driver ingenting och tar inget ansvar. När jag påpekade att det är precis så som jag känner det här hemma så höll han faktiskt med om att det var så.

Antar att jag får ha lite tålamod. När vi införde nagelklippning och örontvätt vid varje badtillfälle (på den tiden vi turades om) tog det drygt ett år innan han hade fått in den rutinen. Så efter sommaren kanske det här nya som vi  började med i höstas sitter.

Kommentarer
Postat av: Isprinsessan Anna

Och det får du faktiskt tycka. Att det känns jobbigt tänker jag då. Och bra att du inte gör det han har ansvar för. Och otroligt klarsynt att du kan tänka att han kommer att göra det, visserligen lite längre in i framtiden vad du skulle önska...

a.

2008-02-04 @ 21:34:52
URL: http://www.isprinsessan.com/blogg/
Postat av: Nina på Johangården

Precis... att ens man inte följer överenskommelsen. Det är det värsta.

2008-02-04 @ 22:02:36
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Hosanna

Och då kan jag hålla med. Att ha en överenskommelse som båda var nöjda med från början - då följer man den.
Kanske dags att revidera överenskommelsen?

2008-02-05 @ 09:07:26
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0