sjuktankar

Magsjuk dotter och en man som ska åka till stockholm på kurs på tisdag och inte komma hem förrän sent på fredag. Som gjort för katastroftankar och ångest.

Men nu tänker jag att om jag blir sjuk i veckan så kommer vi ändå att klara ut det. För att vi måste det. Jag känner mej faktiskt tryggt förvissad om att det blir så. Så jag behöver inte katastroftänka.

Däremot så har jag förberett mej för en sjukvecka. Ljust bröd, nyponsoppa och saft är inhandlat. Liksom mat för hela veckan. För om barnen är sjuka så kommer jag ju inte iväg till affären. Och är jag sjuk så blir det ju ännu svårare.

Dottern verkar ha "vanlig magsjuka". Hon har stundtals varit pigg och har bara kräkts när hon har ätit. Att hon varit hungrig är ju också ett bra tecken. Så kanske klarar vi andra oss...

Kommentarer
Postat av: Luna

Hoppas du klarar dig undan, men som du säger själv. Det ÄR ingen stor katastrof. Bara väldigt jobbigt, men ändå hanterbart.

2008-02-18 @ 22:13:05
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0