skidresan

Vecka elva bär det av till fjällen. När vi bokade var det ju lång tid kvar, men nu börjar det närma sej. Det här ligger också och stressar mej, märker jag. För jag är himla otränad och om jag ska klara av skidkåkningen så bör jag ju åtminstone börja med en ordentlig promenad varje dag.

Så nu har jag bestämt mej för att inte åka skidor, utan åka på semester för att vara tillsammans med min familj och mina vänner. Om jag känner för att ge mej ut i backarna så kan jag faktiskt hyra skidor över en dag, så slipper jag det borde som ett par skidor och ett liftkort kommer att bli.

Skidresan kommer att vara nog så påfrestande även utan skidåkning (som innebär att jag måste ta mej förbi mina katastroftankar om liftåkning och att vara långt ifrån stugan med ett måste att ta mej ner med hjälp av skidorna.)

Först själva bilresan. Sedan en hel vecka med folk runt omkring (även om man kan gå undan då och då), pulkabacken med barnen, säkerligen promenader med andra vuxna. Och sedan ska man åka hem igen. Det känns som att det kommer att bli en fullt tillräcklig utmaning.

Så, det blir en skidresa utan skidåkning för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0