städande i schemat

När jag tänker på det så har det varit ganska mycket den senaste tiden. Mannens resa tog på krafterna. Och sedan han kom hem har det varit inplanerade saker hela tiden. Att jag sedan inte fullföljt allt spelar ingen roll för känslan av att vara uppbokad .

En inställd aktivitet är också en aktivitet, för att travestera Ulf Lundell.

Så vad har då framtiden att erbjuda:

Fredag:
- Terapi
- Tjejkväll hos E

Lördag:
- Handla kläder till skidresan Vill jag inte följa med så kan nog min man köpa ett par underställ till mej...

Söndag:
- Sonens fotbollsträning (min tur att gå...)
- Planering inför skidresan

Måndag:
me&I-party hos mej

Tisdag:
Konstkursen (kanske,kanske...)

Onsdag:
Fika med föräldragruppen hos mej = tjejerna lediga
Dotterns dans

Det var inte mycket som jag kunde tänka mej att stryka. Kanske kan min man ta fotbollsträningen och skjutsa till dansen. Men å andra sidan kan jag ju lika gärna sitta i en sporthall och glo som att vara hemma.

Jag får ta en sak i taget, och ta tillvara på de tomma dagarna.
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag sitter ofta i sporthallar, och har lärt mig att nyttja tiden och tillfället ordentligt. Tar tex alltid med mig headset:et till mobilen, och så kan jag lyssna på musik om jag vill, eller en avslappningscd som jag har inlagd. Jag brukar också nyttja tiden till att koppla bort allt det andra, när man är där är man där, och kan inte plocka kläder hemma, lasta nån tvättmaskin eller nåt. Utan man är där - that´s it. Kanske pratar man bort timmen där, och kan nyttja det till socialt umgänge om man har lust till det också. Ibland har jag med mig en bok, och använder tiden till att läsa. Helt enkelt tid man kan ta tillvara istället för att känna stress. Då försvinner stressmomentet. Tidigare var jag alltid stressad av barnens alla träningar (mina barn tränar MÅNGA timmar i veckan), men numera
ser jag det som egentid mitt i allt. :)

2008-02-07 @ 14:42:16
Postat av: malve

Smart. Jag ska nog ta med mej en bok på söndag. Men jag brukar känna kravet att jag ska vara social även om jag inte känner för det. Också det en träningssak :)

2008-02-08 @ 11:53:12
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0