stressig dag

Det började redan på morgonen med att klockan ringde senare än jag tänkt så att jag med nöd och näppe hann komma iväg med sonen till fotbollsträningen i hyfsat representabelt skick.

Och sedan blev det stressigt av bara farten. Jag gjorde matteläxan med sonen och sedan städade vi på hans rum (storstädningsdax, annars städar han själv). Och jag var hyperspeedad hela tiden. Bara för att vi skulle hinna klart till familjerådet.

Började med lunchen för sent och fick stressa med den. Familjerådet skulle hållas efter lunch, så när mannen och tjejerna kom hem från fotbollen stressade jag igång dem på att städa rummen.

Dottern skulle på Mc Donaldskalas och dit tog jag det lugnt. Men sedan hade jag tänkt handla och sedan hinna hem och äta innan det var dags för hämtning. Snacka om tidsoptimist! Jag fick slänga i mej maten och sedan stressat köra iväg.

Och nu är jag helt matt! En jobbig avslutning på en jobbig vecka, men det kanske blev så här eftersom jag höjt min nivå den här veckan, både när det gäller aktivitet och "kroppsspänning". Då slår det nog lätt över.

Det blir nog tidigt i säng ikväll...

Kommentarer
Postat av: Ananasen

Jobbigt det där när man stressar utan att egentligen vara medveten om det till att börja med.
Kan tänka mig att det är mycket lättare att hamna i de situationerna när man har barn också.

Hoppas du kom isäng tidigt och kan sova.

Kram

2008-02-24 @ 22:24:48
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0