terapi 080228

Idag blev det en väldigt jobbig terapigång. Eller rättare sagt, det känns jobbigt så här efteråt. Jag sa saker som jag tidigare knappt har vågat tänka för mej själv. Ett stort framsteg förmodar jag.

Vi började prata om självkänsla och i vilka situationer jag tycker att jag inte duger. Ett jobbigt ämne som jag nog får ta och tänka över i småbitar under veckan som kommer.

Läxan till nästa gång blir:
- köra in till stan ensam, helst under denna veckan eftersom ångesttankarna tagit över.
- fundera ut situationer när mitt antagande att jag inte duger inte stämmer.

Vi ska utgå från en bok som jag har beställt idag (mer om den senare) eftersom han inte regelbundet brukar jobba med självkänsla

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättebra att klara av att ta upp det du knappt våga tänka tidigare!!! KRAMAR

2008-02-28 @ 22:09:48
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: Kecke

Hang in there.
Jag vågar inte åka t-bana längre. Svårt, då jag måste göra detta för att ta mig till mitt arbete. Eller till den fest jag kan dricka alkohol för att bedöva min ångest med.

2008-03-01 @ 21:01:42
URL: http://mylifeisbajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0