terapi klockan två

Jag gillar inte eftermiddagstider för dagen känns fullbokad redan när jag vaknar.  Och idag kröp jag dessutom tillbaka ner i sängen efter att ha lämnat ungarna. Det blev en härlig cykeltur i riktigt vårväder.

Idag observerade jag att jag inte längre är stressad från tidpunkten när gröten ska vara uppäten. Frukosten har egentligen alltid flutit på smidigt. Det som kan strula är själva påklädningen. Så mycket intressant som kan dyka upp på vägen från toaletten till garderoben...  Stressen smyger sej på där någonstans, fast inte lika påtagligt som tidigare.

Jag har nämligen bestämt mej för att  vi cyklar utan sonen om han inte är klar i tid. Han kan mycket väl ta sej till skolan på egen hand och därmed ta konsekvenserna av sitt sölande. Mitt största stressmoment är därmed borta.

Nu sitter jag här och funderar på om det är försent att beskära äppelträdet nu när våren är så tidig... Annars vore det en perfekt uppgift idag. Får nog googla på det.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Gokväll Malve! Dagen blev trots allt bra tack vare några extra koppar kaffe ;) Jag är ändå tacksam att det är tre timmar och inte varannan timme som hon vaknar (som när hon var nyfödd). Man får trösta sig med att det här är en kort men intensiv tid och att det snart blir bättre med sovtiderna (förtränger att min äldsta tjej knappt sov en hel natt på tre år!).

Härligt att du fick en cykeltur i det fina vårdädret!

2008-02-28 @ 19:17:32
URL: http://balansgang.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0