att omvända en prylsamlare

Jag fick min man till att gå igenom några lådor i köpmandisken idag.
Bland annat en låda med förlängningssladdar.

- De här är ju bra att ha, sa han.
- Ja, men behöver vi verkligen så många, frågade jag.
- De som är i den här lådan är sådana som vi använder!!!
- Gör vi? Varför ligger de då i lådan??

Min man är en otrolig bra-å-ha:are. Han sparar allt som är i bra skick och som kan komma att behövas någon gång. Men efter den här dialogen sorterade han bort ungefär hälften.

Ett litet steg i rätt riktning...

Kommentarer
Postat av: Louise.S.A,

Haha det låter som här hemma med mammas sambo, och det blir mer och mer och mer och mer lådor...

Ha de så bra! Och ta vara på förlängningssladdarna.

Kramar Louise

2008-01-14 @ 21:06:47
URL: http://louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0