att slösa

Min gamla tanke:

Jag slösar när jag köper saker som jag inte behöver.


Min nya sanning:

Jag slösar när jag köper saker som inte ger mej glädje.


Med mitt nya tänk har jag varit en riktig slösa när jag har köpt good enough-prylar på rea istället för precis det jag vill ha till ordinarie pris. Eller hur?

Mina nya ekonomitankar kommer från boken Pengaglädje av Jerry Gillies.
(Tack Munken för tipset. Den var som skriven för mej.)

Omslagsbild: ISBN 9789187056727, Pengaglädje eller konsten att vara rik (3u)


Kommentarer
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Jaha, nej tre gånger. Då blir man ju verkligen inte sugen på att köpa alls! Vilken säljteknik! Hehehehe... Ja det är nog inte lätt! Jag blev verkligen anti!
/Sus

2008-01-28 @ 12:16:17
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Eva

Var med i min tävling! Vinner du så får du en fin vinst och har inte slösat något på det förutom kanske fem minuter av din tid :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0