besviken på mej själv

Nu börjar besvikelsen komma smygande. Varför gick jag inte på kursen idag? När jag tittar tillbaka på min dag så ser jag ju att det inte hade funkat med så lite vila efter en så stor grej. Eller, funkat hade det väl, men kvällen hade kanske inte blivit så trevlig.

Jag kanske ska åka ut till min svägerska med målargrejjerna så att jag kommer igång. Hon är fantastiskt duktig både på akvarell och olja, och dessutom mammaledig.

I helgen ska jag köra till kurslokalen och reka lite, så att jag vet exakt vart jag ska ta vägen och var man parkerar. Dessutom ska jag be min man lämna barnen på tisdag, så att jag slipper stressa iväg på morgonen.

Det som känns lite fånigt är väl att jag ringde kursledaren igår, och så dök jag aldrig upp idag. Men vem som helst kan ju bli sjuk.

Och ärligt talat, jag tror inte att det var pga förväntansångest som jag backade, utan just för att dagen skulle bli så stressig. Så det känns ju iallafall bra.

Kommentarer
Postat av: Miranda

När jag läser det du skrivit om kursen förstår jag mycket väl att du inte gick dit. Det blir säkert lättare nästa vecka. Jag har själv börjat göra så mer, att jag ställer in saker när det blir för mycket eller om jag är för trött. Har inte tänkt på det, men förr hade jag jättesvårt för det.

Tänker att kanske ett skäl till att du känner dig besviken kan vara att du ser fram emot kursen. Att det är något kul.

2008-01-30 @ 00:01:48
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0