granen står så grön och grann...del 2

Nu har jag äntligen fått svar på min fråga: Ingen vattnade granen.

Den höll ställningarna in i det sista. Men när jag började göra närmanden föll masken av. Eller barren rättare sagt. Till sist stod den där helt näck, men höll ändå stolt stjärnan högt.

Jag klädde den omsorgsfullt i en ny dräkt, som den kunde känna sej vacker i medan vi dansade. Nu är den dock länsad, och barnen har bänkat sej framför Bolibompa.


(Vilken tur att jag började avklädningen innan barnen kom hem. Jag kan se kaoset framför mej med tre vilda ungar ibland allt barr.)

image80

Kommentarer
Postat av: Penny

ha,ha.. ja nu var den inte så grann. positivt är dock att det inte blir barr i hela vardagsrummet när den ska bäras ut :)

2008-01-12 @ 18:39:05
Postat av: Maria

Haha, ingen vattnade vår heller och när vi klädde av den idag hade vi barr precis överallt... Tur att man bara gör det en gång/år:)

2008-01-12 @ 20:25:44
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: Emma

Oj den granen ser inte så glad ut :(

2008-01-12 @ 22:49:02
URL: http://emmaaxelsson.blogg.se
Postat av: Luna

Min fick inget vatten och barrade bara lite. Men nu står den på vår farstukvist o kan barra bäst den vill. nöjd att jag fick ut den så tidigt i år. Annars brukar jag vara tragiskt sen med att städa bort julen.

2008-01-13 @ 00:23:51
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0