helg i vårt hus

Söndag och strålande sol. Äntligen!
Idag blir det en tur till köpcentret för inhandlande av "dansskor" till 5-åringen och regnbyxor till 7-åringen. Jag ska försöka förbereda mej mentalt för alla "slutreor" som pågår. Min man är i behov av nya byxor, men han har ju inte reaförbud :)

Igår smet jag ner i förrådet en stund och röjde. Resultatet blev en hel säck full med skräp och en hel del som ska skänkas. Ett överskåp var proppfullt med tapeter ända från husets byggdes. Jag sparade några 70-talsrullar, bland annat en härlig medaljongtapet i blå sammet, men slängde en hel del. Och så la jag undan till barnen att rita på. Perfekt att rulla ut på gräsmattan i sommar!

Innan barnen badade igår gjorde vi handavtryck på en passepartou som jag köpt på Ikea för flera år sedan. Nu ska jag bara plocka fram fina foton på barnen också. Förutom röjandet är det det jag pysslar med för tillfället. Eller, det hör väl ihop. Jag har bestämt mej för att sakerna antingen ska användas, göras klart eller "slängas" så att jag slipper alla energitjuvar som ligger och dräller.

Min man tillbringar helgen med att kakla toaletten i källaren. I dag blir han klar med väggarna och nästa helg kan vi förhoppningsvis ge oss i kast med golvet.

Nu ska barnen få måla varsen jättetavla så att vi kan använda de stora ramarna som står i källaren. Det blir perfekt att använda tapetbitar att måla på.

Kommentarer
Postat av: Auriana

Ibland läser man för fort...
Läste att din man var o kacklade på toaletten...*fniss*
Blev lite konfunderad o läste om.. KAKLA lär mkt bättre..
Har just njutit en god kalops och inväntar nu Miami Ink på dumburken.
Ha en skön söndag.
Auriana

2008-01-20 @ 17:09:58
Postat av: malve

Hi!hi! Det är nog oftare jag som kacklar på toaletten, eller iallafall i duschen ;)

2008-01-21 @ 13:17:29
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0