hemmadag

Jag stannar hemma idag.
Slappar och försöker hitta orken och lusten igen.
Inga måsten idag.
Utom att strax ta en dusch.
För det MÅSTE jag. Borde ha gjort det igår.

Och hämta barnen förståss.
Men det är gott om tid.

Och laga middag.
För min man ska jobba över.

När man har barn finns det alltid måsten som är måsten.
Alla måsten som rör mej själv, är egentligen på sin höjd borden.
Liksom måsten som rör andra vuxna.

Men när det gäller barnen. Då måste man.
Måsten som jag aldrig skulle vilja vara utan!
Måsten som jag har lyckan att kunna dela med min älskade.

Kommentarer
Postat av: Maria

Så skönt att läsa att du har samma "duschproblem" som jag hihi:)Bra att du lyssnar på dig själv och tar en slappedag. Det borde jag också göra lite oftare... KRAM

2008-01-16 @ 20:45:32
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: malve

Det är lätt att skjuta upp när man har all tid i världen... Det var en välbehövlig vilodag. Börjar lära mej att det inte går att köra på bara...kram:)

2008-01-16 @ 21:17:43
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0