mina långa dagar

Nu när jag inte varit ensam på ett tag börjar planerna på vad jag ska fylla mina dagar med ta form.
Jag vill meditera, promenera, läsa böcker, sova, blogga, pärla, pyssla, börja med yoga, ta upp styrketräningen, åka in till stan...listan kan göras lång.

Jag ska försöka få till den stämning som jag var i i stugan i höstas. Inte så lätt mitt i vardagen kanske, men det är iallafall någonting att sträva efter. Då gjorde jag precis det som föll mej in för stunden. Och till min stora förvåning gav jag mej ut på skogspromenad och cykelutflykt, något som jag brukar tycka är obehagligt. Kanske kan min man hämta barnen någon dag i bland så att jag får dagar där jag helt kan glömma bort tiden.

Tänker iallafall tända en brasa när jag lämnat sonen i skolan i morgon. Elden ger mej ro och energi, två saker som jag så väl behöver.


Kommentarer
Postat av: Fru Fundersam vill också värma sig vid elden

Det låter skönt!
Och viktigt! Att inte glömma bort att göra det som man mår bra av. Det är så lätt att slarva ... men så onödigt.
Sov gott & dröm vackert!

2008-01-06 @ 22:40:46
URL: http://frufundersam.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0