sygrejjer

Sedan 1999 är jag med i en syjunta. Och ja, vi broderar faktiskt. Det har blivit en del alster genom åren. Men även om själva broderiet är klart så har jag aldrig gjort det där sista tråkiga som att fålla, rama in eller så.  Så allt ligger i en låda i källaren.

En anledning är väl att jag tycker att det är roligt att brodera men att jag inte är så förtjust i broderade grejjer i hemmet.

Idag ska jag gå igenom mina broderier:
- Slänga färdiga grejjer som jag inte vill ha, och se till att göra i ordning de andra.
- Slänga halvfärdiga broderier som jag inte kommer att göra klart.
- Slänga / ge bort mönster och ej påbörjade broderier som jag inte längre känner för att sy.

Jag har nämligen en hel del som jag köpte för att det passade till den gamla stil vi hade i vårt sekelskifteshus. Nu när vi bor i 70-talshus känns det inte lika kul längre. Och så har jag hamstrat mönster ifall jag skulle vilja sy det sedan. En stor låda full. Onödigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0