ben och broccoli

Tack vare en rutten broccoli fick jag en timmes extra mystid. Familjen svänger förbi Burger King på hemvägen och boccolipajen får bli middag i morgon.

Nu när vi tömt frysen finns det ingenting att akutimprovisera på.

I spelaren snurrar nu Ben Harper. Min man kommer förmodligen bli barnsligt glad över att jag har masat mej ner i källaren efter en skiva. Han tycker absolut att jag borde lyssna mer på musik. Det tycker jag med. Men det blir aldrig av att jag sätter på någon för jag vet oftast inte exakt vad jag vill lyssna på. Jag kanske ska be min man plocka ihop en bunt skivor som han vet att jag gillar, så att jag får in vanan igen.

Visst behöver man tystnaden också. Men jag traskar runt i ett tyst hus sju timmar om dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0